2011. augusztus 1., hétfő

Nagy Magyarország? Gulág? Wtf?

Nagy Magyarország? Gulág?
Pozitív és negatív töltés? Két negatív? Wtf?

Gulag
Egy, a Journal of Consumer Research című szaklapban ismertetett kísérletben, a szakértők pozitív és negatív érzelmeket kiváltó képeket mutattak az önkénteseknek, és megkérték őket, hogy kellemes és kellemetlen emlékeket hívjanak elő az emlékezetükből. Ezek után mindennapos használati tárgyak képeit mutatták nekik és megkérték őket, hogy egy listáról kiválasztott pozitív vagy negatív töltetű jelzővel írják le az adott tárgyat.


”Korábbi kutatási adatokból az derült ki, hogy az emberek gyorsabban reagálnak a pozitív jelzőkre, mint a negatívakra - írják a kutatók - Ez a különbség azonban az alapvetően jókedvű és pozitív beállítottságú embereknél szinte teljesen eltűnik. A jókedvű résztvevők nemcsak gyorsabban reagáltak, de következetesebben döntöttek az egyik vagy másik jelző mellett és később sem változtatták meg döntésüket. Ezek az eredmények világos képet adnak arról, miként látjuk a körülöttünk lévő világot. A körülöttünk lévő tárgyakról általában aszerint döntünk, hogy milyen dolgokhoz vonzódunk és melyeket utasítjuk el.”


Az ideális vásárláshoz tehát elengedhetetlen, hogy a vásárló jól érezze magát, és a termékkel kapcsolatos első benyomása pozitív legyen. (betegszoba.hu)

Nincsenek megjegyzések: